نوشته شده توسط : دانتل

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ سایت سنجش sanjesh.org می باشد. طی سال های اخیر شاهد ارائه بسیاری از رشته‌ها به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلف هستیم. دانشگاه علمی کاربردی همه رشته‌های خود را در مقطع کاردانی پیوسته (فوق دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (لیسانس) به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه می دهد. تمامی متقاضیان بایستی برای تکمیل مراحل به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1403 مراجعه کنند. در واقع همان سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

منبع:  سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

مراحل ثبت‌نام از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ که همان سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” می باشد. تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به پذیرش بدون آزمون دانشگاه های علمی‌کاربردی از طریق سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. داوطلبان پس از اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام ورودی مهر و بهمن ماه، می توانند در همان بازه زمانی از طریق لینک فعال نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

متقاضیان چنانچه طبق مندرجات دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی واجد شرایط ثبت نام بودند، می توانند با آماده کردن مدارک ثبت نام، پرداخت هزینه ثبت نام علمی کاربردی و تکمیل فرم تقاضانامه با اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی ثبت نام خود را انجام دهند.

در میان کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما، داوطلبان فقط مجاز به انتخاب 20 کدرشته محل در فرم انتخاب رشته می باشند.

 

نحوه ثبت نام در سایت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

تمامی داوطلبانی که واجد شرایط بوده و قصد شرکت در بدون کنکور دانشگاه های علمی‌کاربردی را در مقاطع تحصیلی کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دارند، می توانند طبق مراحل زیر در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ نام نویسی خود را تکمیل نمایند.

بخوانید: نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

ورود به سایت سازمان سنجش و لینک ثبت نام

1️⃣ به سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی (سازمان سنجش) به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند .

برای ورود مستقیم به سایت سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از منوی پایین صفحه بر روی گزینه دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

3️⃣ در منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام ” کلیک کنید.

4️⃣ چنانچه در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باشیم، لینک های مربوط به ثبت نام در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی فعال است. بنابراین متقاضیان مقطع کاردانی بایستی بر روی گزینه ” دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامعه علمی کاربردی سال تحصیلی 1403 ” و متقاضیان مقطع کارشناسی بایستی بر روی گزینه “ ثبت نام پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی 1403 “ کلیک نمایید.

 

پرداخت هزینه

1️⃣ از طریق آدرس sanjesh.org وارد سامانه سنجش شوید.

2️⃣ از منوی پایین صفحه سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بر روی گزینه دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

3️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت‌نام پذیرش دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

4️⃣ گزینه خرید کارت اعتباری را از منوی دسترسی سریع انتخاب کنید.

5️⃣ اطلاعات خواسته شده در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ را تکمیل نمایید.

6️⃣ اطلاعات را بررسی و تیک گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام.” را فعال کرده و بر روی ادامه روند پرداخت در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 کلیک کنید.

8️⃣ درصورتی که مراحل پرداخت هزینه ثبت نام علمی کاربردی 1403 را با موفقیت طی کرده باشید، در انتها سریال ثبت نام پرداخت به شما ارائه خواهد شد. درصورت عدم دریافت این سریال بایستی مراحل را مجدد تکرار کنید.

8️⃣ درصورتی که مراحل پرداخت هزینه را با موفقیت طی کنید. در انتها سریال ثبت نام پرداخت به شما ارائه خواهد شد. درصورت عدم دریافت این سریال، لازم است مراحل را مجدد تکرار کنید.

 

تکمیل مراحل در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

9️⃣ در این مرحله راهنما سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در صورت داشتن عضویت از طریق کد ملی و رمز عبور وارد سایت شوید. در غیر این با کلیک بر روی گزینه ” ثبت نام کنید ” در پایین صحفه ابتدا عضو شوید.

1️⃣0️⃣ جهت عضویت در سایت سازمان سنجش کد ملی و شماره تلفن و تاریخ تولد خود را به صورت صحیح واد کنید. برای انتخاب رمز عبور توجه داشته باشید رمز شما باید شامل اعداد، حروف بزرگ، حروف کوچک و کاراکتر ویژه باشد و فارسی نباشد.

1️⃣1️⃣ بر روی گزینه ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی کلیک کنید.

1️⃣2️⃣در این مرحله سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مشخصات هویتی خود را به صورت کامل وارد کنید.

1️⃣3️⃣ فایل عکس خود را مطالبق با استاندارد های لازم تعریف شده آپلود کنید.

1️⃣4️⃣ در این مرحله سایت بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اطلاع تحصیلی و کدسوابق تحصیلی خود را وارد کنید.

1️⃣5️⃣ در صورت داشتن سهمیه در این بخش وارد کنید. 

1️⃣6️⃣ لیست کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت بندی در فرم انتخاب رشته سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی وارد کنید. 

1️⃣7️⃣ رسید ثبت نام خود را که منزله اتمام فرآیند مراحل ثبت نام می باشد را دریافت و ذخیره کنید.

 

ثبت نام بدون آزمون

دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها از چند مزیت پررنگ برای داوطلبان برخوردار است که باعث استقبال از این دانشگاه شده است. دانشگاه های علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در گروه های آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر با تنوع رشته های بالا به صورت بدون آزمون اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

از طرفی دیگر این دانشگاه‌ها پراکندگی خوبی در شهر دارند. انتخاب دانشگاه برای متقاضیان متناسب با محل زندگی راحت است، همینطور از شهریه‌های نسبتا پائینی نیز برخوردار می‌باشند.

بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

متقاضیان رشته‌های مختلف در دانشگاه علمی‌کاربردی باید تمامی جزئیات و اخبار مربوطه را از طریق سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سنجش پیگیری نمایند. به طوری که در تاریخ ثبت‌نام دانشگاه علمی کاربردی نیمسال اول (ورودی مهرماه) و نیمسال دوم (ورودی بهمن ماه) به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

تمامی داوطلبان می‌توانند پس از اعلام نتایج در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چنانچه بر اساس سوابق تحصیلی خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی جزو اسامی پذیرفته شده بودند. برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی ” edu.uast.ac.ir ” مراجعه کنند و در واقع ثبت نام خود را قطعی نمایند.

 

سایت اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳

پس از ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج باشند. با توجه به اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، اعلام نتایج نیز به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان می‌توانند در زمان مشخص نتایج را در سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ مشاهده نمایند. برای مشاهده نتایج مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مشاوره سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403

ثبت‌نام در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می شود. ثبت نام در هر دو نیمسال به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ می باشد. با انجام مراحل، ثبت نام شما ثبت و در زمان اعلام نتایج مشخص می‌گردد که در کدام یک از کدرشته محل‌های انتخابی‌تان پذیرفته شده‌اید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل، آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه ثبت‌نام دانشگاه علمی‌کاربردی می باشند، همینطور چنانچه مایل باشید با ارائه اطلاعات خود می توانند ثبت نام شما را نیز انجام دهند.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی کدام سایت است؟

    سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” می باشد.

  2. آیا داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش، دفترچه ثبت نام دانشگاه علمی‌کاربردی را نیز دریاقت کنند؟

    بله، البته برای آسودگی شما داوطلبان گرامی به محض انتشار این دفترچه در سایت مشاوره تحصیلی دانتل نیز قرار خواهد گرفت.

  3. آیا ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در ورودی مهر و بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد؟

    در سال های گذشته ثبتنام دانشگاه‌های علمی‌کاربردی نیمسال اول به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org صروت می گرفت ولی ثبت نام ورودی بهمن ماه معمولا به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه مورد نظر انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ در مرداد یا اوایل شهریور اعلام می شود و داوطلبان می توانند برای مشاهده آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. داوطلبانی که نسبت به نتایج معترض هستند، می توانند اعتراض خود را از طریق سیستم پاسخگویی سنجش ثبت نمایند. در صورتی قبولی یا عدم قبولی در مصاحبه داوطلبان باید برای مراحل بعدی اقدام نمایند؛ به همین دلیل بسیار مهم است که از جزییات مشاهده اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ اطلاع کامل داشته باشند. در این مطلب به بررسی کامل اعلام نتایج مصاحبه دکترا می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع:  نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

مدتی پس از برگزاری مصاحبه دکتری، نتایج آن توسط سازمان سنجش اعلام می گردد. داوطلبانی که در این مرحله شرکت کرده اند، باید با پیگیری اطلاعیه های سازمان سنجش در مورد زمان و جزییات اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 به این سایت مراجعه کرده و از قبولی یا عدم قبولی خود اطلاع یابند. 

مصاحبه دکتری در واقع مهم ترین مرحله در آزمون دکترا است که داوطلبان باید با آمادگی کامل در آن شرکت نمایند. حتی در صورت کسب نمرات بالا در آزمون کتبی نیز ممکن است داوطلبان به دلیل عدم آمادگی در مصاحبه موفق به قبولی در رشته محل مورد نظر خود نشوند. به همین دلیل توصیه می شود که داوطلبان قبل از شرکت در مصاحبه از افراد متخصص کمک گرفته و به طور کامل برای این مرحله آماده شوند. 

 

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

در حدود یک ماه پس از برگزاری مصاحبه دکتری، نتایج آن توسط سازمان سنجش منتشر می شود. تمامی متقاضیان باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و نتایج مصاحبه دکترا خود را مشاهده نمایند. هنوز زمان دقیق اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 مشخص نشده است اما طبق روند سال گذشته که در 27 مرداد ماه بود انتظار می رود که در سال جاری نیز در همین بازه زمانی اعلام شود. 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق اعلام نتایج مصاحبه دکترا این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع سریع در مورد زمانبندی اعلام نتایج می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

دریافت نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد سازمان سنجش در زمان تعیین شده نتایج مصاحبه دکترا را در سایت خود یعنی سامانه sanjesh.org منتشر می کند. داوطلبان برای اطلاع از نتایج باید اطلاعات ثبت نامی خود را در اختیار داشته باشند. به منظور سهولت کار شما داوطلبان گرامی در ادامه راهنمای تصویری مشاهده نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 را قرار داده ایم. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش شوید. 

2️⃣ در صفحه اصلی گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کنید. 

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

 

4️⃣ بر روی گزینه نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ مجددا گزینه نتایج مصاحبه آزمون دکترا ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

6️⃣ یکی از روش های مشاهده نتایج را انتخاب کرده و پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، روی گزینه مشاهده نتیجه کلیک کنید. 

 

اعتراض به نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403

داوطلبانی که به نتایج مصاحبه دکترا خود معترض هستند، می توانند در زمان تعیین شده اعتراض خود را ثبت نمایند. معمولا بلافاصله پس از اعلام نتایج مهلت ثبت اعتراض نیز شروع می شود. برای اعتراض به نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه نمایید. برای ورود به این سامانه می بایست پس از ورود به سایت سنجش از بالای صفحه آیکون تلفن را انتخاب نمایید. 

شما باید یکبار در سیستم پاسخگویی سنجش عضو شده باشید تا امکان ورود به پرتال شخصی خود را داشته باشید. پس از ورود نوع اعتراض و متن اعتراض خود را در کادر های مربوطه وارد کرده و اعتراض خود را ثبت نمایید. در صورت بروز مشکل در روند اعتراض به نتایج مصاحبه می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

اقدامات بعد از اعلام نتایج مصاحبه دکتری

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 موفق به کسب قبولی نهایی شده باشند، باید در زمان تعیین شده که در سایت اختصاصی هر دانشگاه اعلام می شود، به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه کرده و مدارک خود را به صورت حضوری تحویل دهند. 

داوطلبانی که موفق به قبولی نشده اند نیز می توانند در زمان تکمیل ظرفیت مجددا انتخاب رشته کنند. در غیر این صورت می توانید برای آزمون دکتری سال آینده آماده شوید. آمادگی برای آزمون سال آینده مستلزم تلاش مضاعف می باشد. در صورتی که چنین تصمیمی دارید، توصیه می شود که حتما با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا نکات مهم در خصوص آمادگی آزمون و مصاحبه دکترا را در اختیارتان قرار دهند. 

 

مشاوره مصاحبه دکترا

داوطلبان برای مشاهده نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. اعتراض به نتایج مصاحبه دکترا از طریق سیستم پاسخگویی سنجش امکان پذیر می باشد. داوطلبانی که موفق به قبولی نشده اند، می توانند در زمان تکمیل ظرفیت نیز شانس خود را امتحان کنند. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران و متخصصان تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه تاریخی است؟

    تاریخی دقیقی برای اعلام نتایج مصاحبه هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

  2. برای دریافت نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1403 چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش مراجعه کرده و با درج اطلاعات ثبت نامی خود نتایج را مشاهده نمایید. 

  3. آیا امکان اعتراض به نتایج مصاحبه دکترا نیز وجود دارد؟

    بله داوطلبان می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سنجش اعتراض خود به نتایج را ثبت نمایند. 



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از مهم ترین سوالات داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند. دانشگاه های پردیس خودگردان جز گران قیمت ترین دانشگاه های کشور می باشند به طوری که دانشجویان باید قبل از انتخاب رشته و ثبت نام در دانشگاه از مبلغ شهریه اطلاع داشته باشند تا پس از شروع ترم تحصیلی با مشکلات و محدودیت های مالی مواجه نشوند. انصراف از پردیس خودگردان با پرداخت خسارت همراه می باشد. در این مطلب به بررسی کامل شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

منبع:  شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳

شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در مقطع دکترا دانشجویان می توانند در دانشگاه های مختلف مثل دانشگاه های سراسری، دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان ثبت نام نمایند. تمامی دانشگاه ها به جز نوبت اول دانشگاه های سراسری شهریه پرداز هستند و دانشجویان برای تحصیل در هر ترم باید شهریه آن را پرداخت نمایند. 

میزان شهریه هر یک از دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است اما در بین تمامی دانشگاه ها شهریه پردیس خودگردان گران قیمت تر می باشد. پردیس خودگردان به صورت مستقل اداره می شود و هزینه های آن نیز به همین دلیل بالا می باشد. با توجه بالا بودن هزینه های تحصیل در این دانشگاه لازم است که دانشجویان از جزییات شهریه دکتری پردیس خودگردان 1403 – 1404 اطلاع کافی داشته باشند تا در صورت شروع به تحصیل در این دانشگاه با مشکلی مواجه نشوند. 

 

نرخ شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در رشته های مختلف

پردیس خودگردان هر دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها متفاوت است و کیفیت آموزشی، سطح علمی و امکانات آن ها نیز متفاوت می باشد. این موارد همراه با رشته درسی از مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر شهریه دکتری پردیس خودگردان 1403 – 1404 محسوب می شوند. 

شهریه دکترا پردیس خودگردان به دو بخش شهریه ثابت و متغیر تقسیم می شود. شهریه ثابت تغییری نمی کند و باید آن را به همراه بخشی از شهریه متغیر قبل از انتخاب واحد پرداخت نمایید. میزان شهریه متغیر در هر ترم متفاوت است و مبلغ دقیق آن با توجه به تعداد واحدهای درسی و تئوری یا عملی بودن آن ها مشخص می شود.

باقی مانده شهریه متغیر را باید تا قبل از امتحانات پرداخت کنید تا بتوانید کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایید. نرخ شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در رشته های مختلف به صورت تقریبی به صورت زیر می باشد. 

رشته مبلغ
علوم پزشکی 17 میلیون و 500 هزار تومان تا 20 میلیون تومان
علوم پایه 10 میلیون تا 17 میلیون تومان
فنی مهندسی 19 میلیون و 700 هزار تومان تا 22 میلیون تومان
علوم انسانی 17 میلیون 800 هزار تومان تا 23 میلیون و 500 هزار تومان
هنر 21 میلیون و 500 هزار تومان تا 23 میلیون تومان

توجه داشته باشید که مبالغ گفته شده به صورت تقریبی هستند و مبلغ دقیق شهریه هر رشته در هر یک از دانشگاه های پردیس خودگردان به صورت دقیق و اختصاصی تعیین می شود. در صورت داشتن سوال در مورد پردیس خودگردان می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره دکتری پردیس خودگردان

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه های پردیس خودگردان را دارند، باید بدانند که شهریه این دانشگاه از تمامی دانشگاه های شهریه پرداز گران قیمت تر است. در هنگام انتخاب رشته شهریه پرداز بودن دانشگاه مورد نظر خود را نیز مد نظر قرار داده و بر این اساس فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید تا با مشکلی مواجه نشوید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه شهریه دکتری پردیس خودگردان 1403 – 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دکترا پردیس خودگردان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مبلغ شهریه دکتری پردیس خودگردان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ چقدر است؟

    در متن مقاله به شهریه دکتری پردیس خودگردان 1403 – 1404 در رشته های مختلف اشاره شده است. 

  2. چه زمانی باید شهریه پردیس خودگردان را پرداخت کرد؟

    شهریه ثابت هر ترم قبل از شروع انتخاب واحد و شهریه متغیر نیز قبل از شروع امتحانات باید پرداخت شود. 

  3. آیا شهریه تمامی دانشگاه های پردیس خودگردان با یکدیگر یکسان است؟

    خیر هر دانشگاه با توجه به سطح علمی، کیفیت آموزشی و غیره شهریه متفاوتی خواهد داشت. 



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در در پایه ششم به هفتم و نهم به دهم معمولا در مرداد ماه می باشد. آزمون تیزهوشان در دو مقطع ششم و نهم برگزار می‌شود و دانش آموزانی که درحال تحصیل در مقطع ششم هستند می‌توانند برای ورود به مقطع هفتم و همینطور دانش آموزانی که در حال تحصیل در مقطع نهم هستند می‌توانند برای ورود به مقطع دهم در این آزمون شرکت کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب به موضوع نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج تیزهوشان 1403 – 1404 در هر دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم می‌پردازیم.

 

منبع:  زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان ملی پرورش استعداد درخشان یا به اختصار سمپاد که مسئول برگزاری آزمون تیزهوشان در مقاطع هفتم و دهم است، نتیجه این آزمون را نیز منتشر می‌کند. پس از برگزاری آزمون های تیزهوشان مقاطع هفتم و دهم و پس از گذشت یک بازه زمانی 4 تا 6 هفته، نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و همینطور نتایج تیزهوشان نهم به دهم از سایت پنجره خدمات آموزش پرورش منتشر می‌شود.

زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان با مراجعه به سایت مای مدیو می توانند نتیجه را دریافت کنند.

پس از اعلام نتیجه هر کدام از مقاطع، شرکت کنندگان در آزمونهای نامبرده بایستی به سایت‌های مربوط به اعلام نتیجه هر مقطع مراجعه کنند و از طریق سایت مای مدیو my medu.ir نسبت به دریافت نتیجه خود اقدام کنند. داوطلبان چنانچه در این آزمون نمره قبولی را کسب کرده باشند باید در مهلت تعیین شده با مراجعه به مدرسه انتخابی خود ثبت نام نهایی خود را تکمیل نمایند.

 

چگونگی دریافت جواب آزمون در سایت

نتایج آزمون تیزهوشان برای دو مقطع هفتم و دهم از طریق مرکز ملی پرورش استعداد درخشان منتشر می‌گردد و در سایت‌های مربوطه قرار می‌گیرد. در این بخش از مقاله جهت راهنمای والدین گرامی و دانش آموزان عزیز، مراحل دریافت نتیجه را قرار داده ایم.

پس از زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان داوطلبان می‌توانند، نسبت به دریافت نتایج تیزهوشان خود از سایت مربوطه اقدام کنند، کافی است طبق مراحل زیر پیش بروند:

1️⃣ داوطلبان جهت مشاهده نتیجه آزمون تیزهوشان در پایه های هفتم و دهم باید به سایت ” my.medu.ir ” مراجعه نمایید.

ورود مستقیم به سایت

2️⃣ ابتدا نقش خود (دانش آموز) را انتخاب کنید و سپس شماره ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.

 

3️⃣ در صحفه وارد شده جهت دریافت نتایج تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر روی گزینه ” نتایج سمپاد ” کلیک کنید.

 

4️⃣ چنانچه در زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان وارد سایت شوید با کلیک بر روی گزینه دریافت نتایج می توانید جواب آزمون خود را مشاهده نمایید. 

 

 

نکات مهم در زمان اعلان نتایج تیزهوشان 1403 – 1404

❓❗ نکته اول: چنانچه در ستون وضعیت قبولی با عبارت “ پذیرفته شده ” مواجه شوید به معنای قبولی داوطلب در این آزمون می‎باشد و همینطور چنانچه با عبارت ” عدم پذیرش ” مواجه شوید به معنای مردود شدن داوطلب است که در این صورت، کارنامه تیزهوشان داوطلب نیز قابل رویت است.

زمان اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان تا چند روز پس از اعلام نتیجه می باشد.

 چنانچه داوطلبان آزمون تیزهوشان حین تکمیل فرم ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در الویت هایشان مدارس تیزهوشان را انتخاب نکرده باشد، در ستون وضعیت قبولی با عبارت “ عدم انتخاب ” مواجه خواهند شد.

 لازم است اشاره کنیم که در قسمت ستون ” محل پذیرش ” داوطلبان می‌توانند نشانی مدارس تیزهوشانی که زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان پذیرفته شده‌اند را رویت کنند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

بخوانید: اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در چه تاریخی می باشد؟

    زمان اعلام نتایج تیزهوشان معمولا در مرداد ماه می باشد که در متن مقاله زمان دقیق را را ذکر کرده ایم.

  2. سایت دریافت نتیجه آزمون کدام سامانه می باشد؟

    نتایج در سایت مای مدیو اعلام خواهد شد.

  3. آیا زمان اعلام نتایج آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم جدا می باشد؟

    خیر اعلام نتیجه هر دو پایه به صورت همزمان اعلام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شامل سهمیه ایثاگران و شهدا 5 و 25 درصد، رزمندگان، مناطق و … می باشد. سازمان سنجش آموزش کشور که کنکور کارشناسی ارشد را هرسال برای ایجاد زمینه ادامه تحصیل داوطلبان برگزار می‌کند، جهت افزایش شانس قبولی داوطلبان، برخی سهمیه ها را در کنکور کارشناسی ارشد موثر دانسته است. داوطلبانی که از سهمیه های خاصی برخوردار هستند در صورتی که حدنصاب قبولی در کد رشته محل های انتخابی خود را بدست آورند، می‌توانند از این سهمیه ها در جهت افزایش شانس قبولی خود استفاده کنند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به سهمیه کنکور ارشد 1403 بپردازیم.

 

منبع:  سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

وزارت علوم برای قرددانی از خانوده های شهدا و جانبازان و ایثارگران امتیازاتی برای این افراد در آزمون ورودی دانشگاه های مختلف قرار داده است. در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دفترچه ای با عنوان راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد منتشر می‌کند. طبق این دفترچه داوطلبان می‌توانند از سهمیه های رزمندگان، ایثارگران 25 درصد و ایثارگران 5 درصد استفاده کنند.

چنانچه داوطلبی مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران نباشد، سهمیه آزاد برای او درنظر گرفته می‌شود. پس از انتخاب سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد داوطلبان با رقیبانی رقابت خواهند کرد که سهمیه کنکور کارشناسی ارشد مشابه با آنها داشته باشند و طبیعی است که برخورداری از یکی از سهمیه‌های گفته شده، تاثیر مثبتی در رتبه داشته و شانس قبولی داوطلب را افزایش می‌دهد.

 

بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

 

سهمیه رزمندگان

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند بایستی در ابتدا بدانند چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان هستند. به همین منظور در ابتدا به این موضوع می‌پردازیم که سهمیه رزمندگان به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

داوطلبانی که جزو رزمندگانی بوده اند که حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا متناوب از تاریخ 31 شهریورماه سال 1359 تا 31 شهریورماه سال  1367 به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی حضور داشته اند.

همینطور داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که علاوه بر میزان مقرر حداقل شش ماه به صورت متناوب و یا نه ماه به صورت نامتناوب از تاریخ 31 شهریور ماه سال 1359 تا 31 شهریور ماه سال 1367 به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی و جنگی حضور داشته اند.

 

نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان

داوطلبانی که طبق توضیحات فوق، واجد شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان هستند، بایستی برای صحت ادعای خود به ارگان‌های مربوطه مراجعه کنند و کد پیگیری 12 رقمی مربوط به رزمندگان را دریافت نمایند. داوطلبان بایستی جهت اعمال سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد در فرم ثبت نام کد 12 رقمی خود را در قسمت های مربوط به سهمیه وارد کنند.

در صورتی سهمیه رزمندگان برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعمال می‌شود که این افراد موفق شوند 80 درصد از نمره قبولی آخرین متقاضی پذیرفته شده طبق سهمیه کنکور ارشد آزاد را کسب کنند در غیر اینصورت سهمیه رزمندگان برایشان درنظر گرفته نمی‌شود و جزو همان سهمیه آزاد خواهند بود.

لازم است اشاره کنیم چنانچه سهمیه رزمندگان برای داوطلبی اعمال نشده باشد می‌تواند در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کند.

 

سهمیه ایثارگران

از دیگر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد موثر بر رتبه داوطلبان، سهمیه ایثارگری است، که خود دو دسته از داوطلبان را شامل می‌شود. داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد هستند و داوطلبانی که دارای سهمیه 5 درصدی می‌باشند.

این سهمیه ها بدین صورت است که 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی به داوطلبان با سهمیه 25 درصدی و 5 درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی نیز به داوطلبان مشمول سهمیه 5 درصدی اختصاص دارد. چنانجه ظرفیت 25 درصدی تکمیل نشود با داوطلبان 5 درصدی آن ظرفیت ها را تکمیل می‌کنند، چنانچه ظرفیت مجددا خالی ماند به داوطلبان با ظرفیت آزاد اختصاص دارد.

در صورتی سهمیه ایثارگران برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعمال می‎شود که این افراد موفق شوند 70 درصد از نمره قبولی آخرین نفر پذیرفته شده طبق سهمیه آزاد را کسب کنند درغیر اینصورت سهمیه رزمندگان 25 و 5 درصد برایشان درنظر گرفته نمی‎شود و جزو همان سهمیه کنکور کارشناسی ارشد آزاد خواهند بود.

 

 

ایثارگران 5 درصد

داوطلبانی مشمول سهمیه کنکور کارشناسی ارشد ایثارگران 5 درصد می‌باشند که دارای شرایط یکی از موارد زیر باشند.

  • جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان
  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه

 

ایثارگران 25 درصد

داوطلبانی مشمول سهمیه کنکور ارشد ایثارگران 25 درصد می‌باشند که دارای شرایط یکی از موارد زیر باشند.

  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر
  •  آزادگان و همسر و فرزندان آنان
  • جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

 

نکات

  • نکته اول: سربازان وظیفه ای که در جبهه حضور داشته اند، نمی‌توانند از سهمیه کنکور کارشناسی ارشد رزمندگان استفاده کنند، چرا که حضور این سربازان به صورت داوطلبانه نبوده است.
  • نکته دوم: داوطلبان با سهمیه کنکور ارشد ایثارگری ملزم به دریافت کد رهگیری نیستتد و اما داوطلبانی که مشمول سهمیه رزمندگان هستند بایستی نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی خود اقدام کنند.
  • نکته سوم: داوطلبانی که یک بار با استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در کد رشته محل روزانه مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد نیستند.

 

بخوانید: تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته ارشد

 

 

تسهیلات سهمیه کنکور کارشناسی ارشد

در این قسمت لازم است ابتدا اشاره کنیم که ضمن تاثیر سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد رزمندگان و ایثارگران در کنکور کارشناسی ارشد، چنانچه داوطلبان از تسهیلاتی همچون تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی و همینطور حافظان کل قرآن مجید برخوردار باشند می‌توانند شانس قبولی خود را در کد رشته محل های انتخابی‌شان افزایش دهند.

در ادامه به ارائه اطلاعاتی پیرامون هر کدام از این تسهیلات پرداخته ایم و به داوطلبانی که مشمول استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد هستند، اشاره کرده ایم.

 

تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی

در ابتدا بایستی بدانیم چه کسانی مشمول استفاده از سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد و در واقع تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند که در ادامه به صورت موردی به آنها اشاره کرده ایم.

  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته که اولا در 8 ترم فارغ التحصیل شده باشند و ثانیا دارای رتبه اول بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود بوده باشند.
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی نا پیوسته که ضمن فارغ التحصیل شدن در 4 ترم فارغ دارای رتبه اول نیز بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  • آن دسته از داوطلبانی که در دوره کارشناسی پیوسته و یا دوره کارشناسی ناپیوسته در جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی شرکت کرده و یکی از مقام های اول تا سوم را کسب کرده باشند.
  • داوطلبانی که توانسته اند در مقطع کارشناسی در المپیاد های علمی _ دانشجویی رتبه های 1 تا 15 مرحله نهایی را کسب کرده باشند.
  • داوطلبانی که دارای عنوان دانشجویان نمونه کشوری از سازمان امور دانشجویان در دوره کارشناسی باشند .

نکات

  • نکته اول: ده درصد از ظرفیت هر کدرشته محلی در کنکور کارشناسی ارشد به دارندگان تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اختصاص دارد.
  • نکته دوم: داوطلبان در صورتی می‌توانند از تسهیلات برگزیدگان علمی دوره کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی استفاده کنند که 90 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد کد رشته محل انتخابی خود را کسب کنند.

 

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

سهمیه کارشناسی ارشد | حافظان کل قرآن مجید

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند و قصد تحصیل در رشته های مجموعه علوم قرآن و حدیث را دارند می‌توانند از امتیازات مربوط به حافظان قرآن کریم بهره ببرند.

داوطلبان تحت شرایط خاصی می‌توانند از امتیاز حافظان کل قرآن کریم استفاده کنند که به شرح موارد زیر است.

  • آن دسته از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که مدرک دیپلم و زیر دیپلم دارند در صورتی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنند از طریق سازمان سنجش به مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور معرفی می‌شوند.
  • داوطلبانی که ضمن داشتن مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآنی، مدرک تخصصی حفظ را نیز دارند می‌توانند به منظور ارسال مدرک تخصصی حفظ و مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی به سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.
  • چنانچه داوطلبی از امتیاز حافظان قرآن کریم یک بار در جهت کسب مدرک کارشناسی ارشد استفاده کرده باشد، مجاز به استفاده مجدد نخواهد بود. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

سایت انتخاب رشته ارشد برای تمامی شرکت کنندگان در کنکور کارشناسی ارشد در زیرگروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان با دریافت کارنامه اولیه در مجاز بودن می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت نمایند. داوطلبان در مهلت تعیین شده با مراجعه سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سنجش sanjesh.org می توانند فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

منبع:  سایت انتخاب رشته ارشد

سایت انتخاب رشته ارشد سنجش sanjesh.org

پس از یک بازه زمانی کوتاه از برگزاری آزمون نتایج اولیه منتشر می شود و متقاضیان می توانند نتیجه عملکرد خود را در قالب یک کارنامه دریافت و رویت نمایند. دسته ای از داوطلبان در این مرحله بر اساس کارنامه اولیه خود می توانند با دریافت دفترچه راهنما در گروه آزمایشی مرتبط، به تکمیل فرم در سایت انتخاب رشته ارشد سنجش افدام نمایند. 

سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد می باشد. داوطلبان جهت تکمیل فرم باید به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد sanjesh.org سازمان سنجش مراجعه کرده و کدرشته محل های انتخابی که از دفترچه راهنما استخراج کرده اند را به صورت اولویت بندی در فرم مربوطه وارد کنند. 

داوطلبان گرامی یپشنهاد می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند انتخاب رشته مقاله راهنما زیر که نکات مهم در اولویت بندی و قوانین موجود را ذکر کرده مطالعه نمایید.

 

بخوانید: راهنما انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

معرفی سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

شرکت کنندگان در صورتی که پس از دریافت نتایج اولیه، مجاز به انتخاب‌رشته شده باشند، می توانند وارد پروسه انتخاب رشته شوند و فرم اینترنتی را در سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سنجش را تکمیل کنند.

لازم است اشاره کنیم که دیگر مراحل کنکور کارشناسی ارشد شامل ویرایش فرم انتخاب رشته، اعلام نتایج و … نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود. در ادامه به معرفی سایت انتخاب رشته ارشد سنجش برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد پرداخته‌ایم:

✅ در قسمت راست سایت سنجش، یک منوی رنگی وجود دارد. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند اخبار و اطلاعیه های مقطع خود را دنبال کنند و همینطور وارد پروسه های مورد نظر خود شوند، باید گزینه ” کارشناسی ارشد ” را از این منوی رنگی انتخاب نمایند. 

✅ در زمان انتخاب رشته ارشد لینکی با عنوان ” انتخاب رشته کارشناسی ارشد ” در این سامانه فعال می گردد که هر داوطلب می تواند از طریق آن، اطلاعات ثبت نامی خود را وارد کند و در نهایت انتخاب های خود را در فرم مربوطه درج نماید. هر داوطلب در این مرحله مجاز به درج 100 کد رشته از میان رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود.

✅ در صفحه اول از سایت سنجش و در قسمت چپ سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد منوی سیستم پاسخگویی تعبیه شده است که متقاضیان از طریق آن و انتخاب گزینه “ارسال درخواست” می توانند با کارشناسان سایت سنجش در ارتباط باشند. ثبت درخواست اعتراض نیز از این قسمت امکان پذیر است. در صورتی که شماره پرونده و یا کد پیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اید و برای انتخاب‌رشته به آن ها نیاز دارید؛ می توانید از این بخش اقدام به بازیابی اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

 

لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکور ارشد sanjesh.org

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، لینک ورود به سایت انتخاب رشته کنکور ارشد sanjesh.org فعال می شود و داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب‌رشته هستند با مراجعه به آن در زمان تعیین شده باید نسبت به انتخاب‌رشته اقدام کنند.

داوطلبان پیش از انجام فرآیند انتخاب‌رشته باید دفترچه راهنما را دانلود کرده و کاملا آن را مطالعه کنند و کدرشته محل های انتخابی را استخراج و در فرم انتخاب‌رشته وارد کنند. برای دریافت دفترچه راهنما می توانید به مقاله زیر مراجعه کنید. 

 

بخوانید: دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

نحوه انتخاب رشته 

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” شوید. 

برای ورود مستقیم به سایت انتخاب رشته ارشد سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

2️⃣ از منوی رنگی سمت راست سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد بر روی گزینه “ کارشناسی ارشد ” کلیک کنید. 

 

3️⃣ بر روی گزینه انتخاب رشته در منوی سمت راست کلیک کنید.

 

4️⃣ بر روی اعلام نتیجه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ سامانه برای ورود به سیستم، دو روش پیش روی شما قرار می دهد. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارید؛ یکی از روش های زیر را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. 

        ✅ روش اول: شماره پرونده + کد پیگیری ثبت نام + عبارت امنیتی

        ✅ روش دوم: شماره پرونده + کد ملی + سال تولد + عبارت امنیتی

 

6️⃣ در این مرحله اطلاعات شخصی شما نمایش داده خواهد شد. در کادر های زیر بر روی انتخاب رشته کلیک نمایید.

7️⃣ در این مرحله ابتدا کدرشته و مجموعه امتحانی خود را مشاهده خواهید کرد در صورت صحیح بدون گزینه ” بلی ” را انتخاب کنید. در موارد دیگر نام دانشگاه فارغ التحصیلی و معدل مقطع کارشناسی درج شده است. در صورت صحیح بودن گزینه ” بلی ” را انتخاب کنید. ر صورت غلط بودن اطلاعات کدرشته و کد دانشگاه و معدل صحیح را وارد کنید.

8️⃣ در این مرحله سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایید. داوطلبان باید کدرشته محل های انتخابی که از دفترچه انتخاب رشته استخراج کرده اند در این فرم به ترتیب اولویت بندی وارد کنند.

9️⃣ در پایان سایت انتخاب رشته ارشد سنجش یک کد ۱۵ رقمی را در اختیار داوطلب قرار خواهد داد که به منزله اتمام فرآیند انتخاب رشته می باشد. چنانچه این کد را دریافت نکنید انتخاب رشته شما انجام نشده است و باید از اول مراحل را انجام دهید.

 

بخوانید: نحوه انتخاب رشته کنکور ارشد

 

 

ویرایش فرم انتخاب رشته

 سازمان سنجش این امکان را فراهم نموده تا آ» دسته از داوطلبان که مایل به فرم انتخاب رشته را دارند، از طریق سایت انتخاب رشته ارشد سنجش فرم مربوطه را ویرایش نمایند. داوطلبان می توانند کدرشته محل انتخابی را در صورت تمایل حذف یا اضافه نمایند. البته داوطلبان همچنین می توانند اولویت های خود را جابه جا نموده و ترتیب بندی را تغییر دهند. 

توجه داشته باشید که تعداد دفعات ویرایش فرم انتخاب رشته محدود می باشد و پس از آن سایت مسدود شده و دیگر امکان ویرایش وجود ندارد. پس داوطلبان پیش از تایید ویرایش از اولویت بندی خود مطمئن شوند.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی

داوطلبانی می توانند در دانشگاه های پیام نور اقدام به انتخاب‌رشته نمایند که هنگام ثبت نام در این آزمون شماره سریالی تحت عنوان شماره سریال علاقه مندی با انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را خریداری کرده باشند. البته آن دسته از داوطلبانی که در هنگام ثبت نام موفق به خریداری این شماره سریال نشده باشند، هم می توانند پس از این که کارنامه اولیه آزمون این شماره سریال را در سایت انتخاب رشته ارشد سازمان سنجش خریداری نمایند و مجاز شوند که در لیست انتخاب‌رشته خود کدرشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را هم وارد نمایند.

انتخاب‌رشته دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی همانند مراحلی است که در فوق ذکر شد و داوطلبان کد رشته محل های این دانشگاه ها را باید در همان 100 انتخاب خود قرار دهند.

 

مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد

متقضیان پذیرش در دانشگاه های آزاد به منظور انتخاب‌رشته به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد بایستی به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. در همان سایت نیز می توانند دفترچه راهنما دانشگاه آزاد را دانلود نمایند.

حال برای اینکه داوطلب بتواند وارد صفحه انتخاب‌رشته در این سایت شود، لازم است تا کد دسترسی به انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه کنکور کارشناسی ارشد مشخص کرده بود را داخل صفحه سایت وارد کنند. داوطلبان برای انجام فرآیند انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد باید هزینه مصوب را پرداخت کنند و پس از پرداخت این هزینه فرم انتخاب‌رشته برای داوطلب باز می شود. بدین ترتیب داوطلب میتوانند کد رشته محل های خود را در فرم انتخاب‌رشته وارد کند و به ثبت نهایی برساند.

علاقه مندان به انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد، در نظر داشته باشند که سایت انتخاب رشته ارشد سازمان سنجش مختص به انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری است و متقاضیان دانشگاه آزاد، باید به سایت سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند. 

 

مشاوره سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب‌رشته از مهم ترین و حساس ترین مراحل این آزمون می باشد؛ چراکه هر کدام از انتخاب های شرکت کنندگان می تواند آینده تحصیلی و شغلی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین داوطلبان باید در چینش الویت های خود نهایت دقت را داشته باشند تا بتوانند آن ها را به درستی در فرم انتخاب‌رشته الویت بندی کننند. به منظور کاهش خطای داوطلبان در تکمیل فرم انتخاب‌رشته، در انتهای دفترچه راهنما، فرم پیش نویس طراحی شده است که متقاضیان می توانند قبل از مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد ابتدا این فرم پیش نویس را تکمیل کنند.

 

بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد

 

البته لازم به ذکر است متقاضیان پس از تکمیل فرم اینترنتی انتخاب‌رشته در سایت سنجش، می توانند در صورت نیاز به ویرایش مجدد از طریق لینک سایت انتخاب رشته ارشد اقدام کنند و ترتیب کد رشته محل های خود را تغییر دهنده و یا کد رشته محل جدیدی را به فرم انتخاب‌رشته خود اضافه و یا کم کنند. 

 توصیه می شود اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید حتما از مشاوران و کارشناسان تحصیلی کمک بگیرید تا بتوانید در کد رشته محل و دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته شوید. برای ارتباط با کارشناسان تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و مراحل انتخاب‌رشته خود را به مشاوران مجرب این مرکز بسپارید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد کدام سایت است؟

انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش آموزش کشور با آدرس الکترونیکی “sanjesh.org” انجام میگیرد.

آیا انتخاب‌رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود؟

خیر، سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سامانه azmoon.org انجام می شود. 

در زمان انتخاب رشته متقاضیان مجاز به درج چند کد رشته محل هستند؟

داوطلبان می توانند در فرم انتخاب‌رشته ارشد فعال در وبسایت سنجش، صد کد رشته محل را درج کنند. 



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : شنبه 12 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ یکی از سوالات پر تکرار دانش آموزان و والدین آن ها می باشد که باید از جزییات آن اطلاع دقیق داشته باشند. ثبت‌نام مدارس در هر سال تحصیلی جدید باید انجام شود و این روند با توجه به پایه تحصیلی و همچنین نوع مدرسه متفاوت خواهد بود. دانش آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم باید با شرایط متفاوتی نسبت به نام نویسی در مدرسه اقدام نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید.

 

منبع:  ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در پایان هر سال تحصیلی، دغدغه های والدین در خصوص ثبت نام فرزندشان در سال جدید شروع می شود. والدین باید تصمیم گیری کنند که فرزندشان در همان مدرسه قبلی تحصیل کند و یا به مدرسه جدید منتقل شود. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در هر مقطع جزییات و شرایط خاص خود را دارد که والدین باید از آن ها اطلاع داشته باشند. 

طی سال های گذشته نحوه نام نویسی در مدارس تغییرات زیادی داشته است. در سال های قبلی دانش آموزان باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه می کردند اما چندین سال است که بخشی از ثبت نام دانش آموزان به صورت اینترنتی و در سایت های مختلف انجام می شود.

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در سایت my.medu.ir انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که برای ثبت نام در مقطع اول ابتدایی باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کنید و پس از دریافت گواهی سلامت دانش آموز برای مراحل بعدی نام نویسی اقدام نمایید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل جزییات ثبت نام مد‌ارس در پایه های تحصیلی مختلف خواهیم پرداخت. 

 

شرایط ثبت نام مدارس 1403 – 1404

دانش آموزان برای نام نویسی در مدرسه باید شرایط لازم را داشته باشند و در غیر این صورت ممکن است در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شوند. شرایط ثبت نام در مدارس به دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می شود. از شرایط نام نویسی مدارس می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

✅ داشتن شرایط عمومی مصوب طبق آیین نامه آموزشی هر سال تحصیلی

‌✅ داشتن شرایط اختصاصی و قبولی در آزمون های ورودی برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و برخی از مدارس غیر انتفاعی

✅ پیش ثبت‌نام مدارس اول ابتدایی به صورت اینترنتی انجام شده و پس از آن باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با تحویل مدارک ثبت نام نهایی را انجام دهید. 

‌✅ اطلاعات دانش آموزان باید توسط مدیریت مدارس در سامانه سناد و سیدا ثبت شده باشد تا دانش آموزان بتوانند به صورت اینترنتی ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ را انجام دهند. 

✅ زمان ثبت‌نام مدارس به صورت کلی تا پایان مرداد ماه است اما دانش آموزان مناطق خاص و همچنین دانش آموزان هنرستان تا پایان شهریور ماه برای نام نویسی حضوری در مدارس زمان خواهند داشت. 

‌✅ برای ثبت نام در مدارس استثنایی باید با توجه به اطلاعیه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام کرد. 

✅ دانش آموزان با شرایط خاص مثل دانش آموزان کم بینا و کم شنوا و یا معلولیت های جسمانی خفیف در صورت داشتن شرایط لازم و گواهی سلامت می توانند در مدارس عادی نام نویسی کنند. 

‌✅ اطلاعات والدین دانش آموز (هم پدر و هم مادر) باید در سامانه سیدا ثبت شده باشد تا امکان نام نویسی اینترنتی وجود داشته باشد. 

 

ثبت نام مدارس ابتدایی 1403 – 1404

طی سال های گذشته والدین برای ثبت نام کودکان اول ابتدایی خود باید از شروع خرداد تا پایان مرداد به صورت حضوری به مدرسه مورد نظر خود مراجعه می کردند. اما در حال حاضر با توجه به تغییر در زمان سنجش سلامت کودکان، زمان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در پایه اول نیز تغییر کرده است و از اول اردیبهشت تا آخر خرداد به صورت حضوری و اینترنتی انجام می گردد. 

دانش آموزان ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید حتما در طرح سنجش سلامت شرکت کرده و گواهی سلامت دریافت کرده باشند. توبت دهی سنجش سلامت در سال جاری از آذر ماه آغاز شده است و والدین می توانند با مراجعه به سایت مای مدیو نوبت گرفته و در زمان تعیین شده فرزند خود را برای سنجش ببرند. ثبت نام در سال های بعدی پایه ابتدایی با توجه به در دست بودن پرونده و مدارک سلامت دانش آموز راحت تر خواهد بود. 

دانش آموزان در هر یک از سال های تحصیل اول تا ششم ابتدایی می توانند مدرسه خود را عوض کنند اما با این حال اولویت ثبت نام مد‌‌ارس دانش آموزانی است که در نزدیکی مدرسه سکونت دارند. 

آموزش و پرورش برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 نظام دوری را در نظر گرفته است تا از این طریق دانش آموزان تمایل بیشتری به تحصیل داشته باشند. این نظام بدین معناست که از سال اول تا سوم دبستان یک معلم به دانش آموزان تدریس می کند تا ارتباط مثبت دانش آموز با معلم بر رغبت دانش آموزان بیفزاید. 

 

زمان ثبت نام مقطع ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ باید از ابتدای اردیبهشت ماه اقدام به نام نویسی نمایند. ثبت نام سایر مقاطع ابتدایی نیز از اول خرداد ماه شروع می شود و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. دانش آموزان متاخر در صورت داشتن ظرفیت خالی مدارس می توانند در مدرسه نام نویسی نمایند و ممنوعیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. 

 

نحوه ثبت نام مدارس ابتدایی

دانش آموزان ابتدایی می توانند در هر یک از مدارس دولتی، غیر انتفاعی، شاهد و هست امنایی ثبت نام نمایند. نام نویسی در تمامی مدارس به صورت اینترنتی از طریق سامانه مای مدیو انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت تغییر محل سکونت و مدرسه محل تحصیل، باید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و با ارائه مدارک ثبت نام مدارس 1403 – 1404 را انجام دهید. در صورتی که در مورد انتخاب بهترین مدرسه ابتدایی با سردرگمی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس راهنمایی (متوسطه اول) ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

متوسطه اول یا همان مدارس راهنمایی پایه های هفتم، هشتم و نهم را در بر می گیرد و تمامی دانش آموزانی که در پایه ششم تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند، امکان ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در این مقطع را خواهند داشت. امتحانات در مقطع متوسطه اول به صورت ارزشیابی معلمان انجام خواهد شد. 

 

زمان ثبت نام مقطع متوسطه اول ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

آموزش و پرورش اطلاعیه هایی مبنی بر زمان ثبت نام متوسطه اول منتشر کرده است و بر اساس آن ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در مقطع متوسطه اول از ابتدای تیر ماه شروع خواهد شد. برای ثبت نام در سایر مدارس مثل تیزهوشان و شاهد باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده زودتر اقدام نمایید. برای کسب اطلاع سریع از زمان ثبت نام مد‌‌ارس مختلف می توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 متوسطه اول

دانش آموزان مقطع متوسطه اول می توانند در مدارس مختلف مثل مدارس عادی، مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی، غیر انتفاعی و شاهد ثبت نام نمایند. ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه اول از طریق سایت مای مدیو انجام خواهد شد. در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام اینترنتی می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

ثبت نام مدارس 1403 – 1404 دبیرستان (متوسطه دوم)

و در نهایت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در مقطع متوسطه دوم می باشد که همان دبیرستان بوده و پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را در می گیرد. در این مقطع دانش آموزان باید انتخاب رشته نیز انجام دهند که در همان پایه دهم یعنی با شروع متوسطه دوم و تغییر مدرسه انجام خواهد شد. دانش آموزان برای انتخاب رشته بهتر باید حتما در سنجش های اولیه شرکت کرده و فرم های هدایت تحصیلی را تکمیل نمایند. 

 

زمان ثبت نام پایه متوسطه دوم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

طبق اطلاعیه های منتشر شده توسط آموزش و پرورش، دانش آموزان برای ثبت نام مدارس 1403 – 1404 در پایه دهم متوسطه دوم می توانند پس از پایان امتحانات و انتشار کارنامه ها و فرم های هدایت تحصیلی اقدام کنند که از اواسط تیر ماه خواهد بود. دانش آموزان برای ثبت نام مدارس تیزهوشان باید در زمانبندی ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

نحوه ثبت نام متوسطه دوم 

ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ در اکثر مدارس به صورت اینترنتی و از طریق سایت مای مدیو انجام می شود. ثبت‌نام مدارس تیزهوشان پس از شرکت در آزمون ورودی و به صورت حضوری انجام خواهد گرفت. همچنین برای ثبت نام در برخی از مدارس غیر انتفاعی نیز باید به با توجه به دستور العمل های خود مدارس به صورت حضوری و یا اینترنتی از طریق سایت اختصاصی هر مدرسه اقدام نمایید. 

 

ثبت نام مدارس دولتی 1403 – 1404

بیشترین تقاضا برای ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ به مدارس دولتی عادی اختصاص دارد. دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای نام نویسی در این مدارس باید از طریق سایت مای مدیو اقدام کنند. در سال های بعدی نیز ثبت نام به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در همان مدرسه قبلی در مقطع بالاتر ثبت نام می شود. 

دانش آموزانی که قصد تغییر مدرسه خود را دارند، باید مدارک خود را از مدرسه قبلی دریافت کرده و با مراجعه حضوری به مدرسه جدید نام نویسی شان را انجام دهند. مدارس دولتی شهریه پرداز نیستند اما ممکن است با رعایت قوانین هزینه هایی تحت عنوان کمک های مردمی، سرویس ایاب و ذهاب، کلاس های فوق برنامه و غیره از والدین دریافت گردد. در صورتی که در روند نام نویسی مدارس دولتی عادی با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با متخصصان و مشاوران تحصیلی صحبت کرده و از راهنمایی های آنان استفاده نمایید. 

 

مشاوره مدارس

دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی باید با توجه به نوع مدرسه خود برای ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام در مدارس دولتی هر ساله به صورت خودکار انجام می شود مگر در شرایطی که دانش آموز قصد تغییر مدرسه خود را داشته باشد که در این صورت باید به صورت حضوری اقدام کند. ثبت نام اکثر مدارس در صورت اینترنتی بودن از طریق سامانه مای مدیو انجام می شود. 

چناچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام مدارس 1403 – 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام مدارس 1403 – 1404 چه زمانی انجام می شود؟

    زمان ثبت نام مد‌ارس به صورت مجزا در هر مقطع در متن مقاله توضیح داده شده است. 

  2. در صورت پایان مهلت ثبت نام مدارس ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ امکان نام نویسی وجود خواهد داشت؟

    بله در صورتی که مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد، ممنوعیتی در ثبت نام وجود نخواهد داشت. 

  3. ثبت نام اول ابتدایی به چه صورت است؟

    دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای ثبت نام در مدرسه باید پس از سنجش سلامت از طریق سایت مای مدیو نام نویسی نمایند. 



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ هر ساله در زمان مشخص از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. در این دفترچه اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در رابطه با دعوت به مصاحبه یا عدم دعوت به مصاحبه درج شده است و داوطلبان می توانند بر این اساس برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. عدم اطلاع از زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته و جزییات مربوط به آن می توانند در مراحل بعدی آزمون شما را با مشکل مواجه کند. در این مطلب به بررسی کامل کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

منبع:  کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

آزمون دکتری در دو مرحله برگزار می شود و داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب رتبه حد نصاب باید انتخاب رشته نمایند. پس از انتشار کارنامه انتخاب رشته دکترا 1403 مشخص می شود که داوطلبان در چه رشته محل هایی دعوت به مصاحبه شده اند و باید در این جلسات شرکت نمایند. 

در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبات مثل اطلاعات ثبت نامی و وضعیت قبولی و دعوت به مصاحبه در هر کد رشته محل درج شده است. داوطلبان با توجه به اطلاعات مندرج در کارنامه می توانند برای شرکت یا عدم شرکت در هر مصاحبه اقدام نمایند. 

 

زمان انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403

مجری برگزاری آزمون دکتری، سازمان سنجش می باشد و تمامی مراحل ثبت نام آزمون و اعلام نتایج در این سایت منتشر می شود. کارنامه انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۳ نیز در زمان معین از طریق سایت سنجش منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. اطلاع از زمان دقیق اعلام کارنامه بسیار حائز اهمیت است چراکه داوطلبان پس از انتشار کارنامه باید برای شرکت در مراحل بعدی اقدام نمایند. 

هنوز زمان دقیق اعلام کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتشار کارنامه در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد کارنامه انتخاب رشته دکترا از طریق سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت کارنامه خود باید سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

 

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

 

 

4️⃣ بر روی گزینه اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری۱۴۰۳ کلیک کنید. 

5️⃣ یکی از روش ها را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. 

6️⃣ بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و کارنامه خود را مشاهده کنید. 

 

اطلاعات مندرج در کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳

در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 اطلاعاتی درج شده است که وضعیت دعوت به مصاحبه داوطلب را مشخص می کند. در این کارنامه اطلاعات ثبت نامی، اطلاعات مربوط به رشته امتحانی نیز مشخص شده است و داوطلبان باید ابتدا بررسی کنند که این اطلاعات به درستی ثبت شده باشد. توضیحات اطلاعات مربوط به انتخاب رشته و مصاحبه دکتری در کارنامه انتخاب رشته به شرح موارد زیر می باشد. 

عدد معنا و نتیجه
1 تراز کتبی بدون محاسبه سهمیه مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. دعوت به مصاحبه
2 تراز کتبی با محاسبه سهمیه رزمندگان مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
4 تراز کتبی با محاسبه سهمیه ایثارگران مساوی یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است.
5 تراز کتبی با محاسبه سهمیه و بدون  محاسبه سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل است. عدم دعوت به مصاحبه
7 رشته محل انتخابی داوطلب از از لیست رشته های درج شده در دفترچه انتخاب رشته دکترا حذف شده است. 
14 امكان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان با توجه به ظرفیت رشته محل وجود ندارد.

 

مشاوره انتخاب رشته دکترا

مصاحبه هر دانشگاه به صورت اختصاصی برگزار می شود و داوطلبان باید با توجه به اطلاعیه های منتشر شده توسط هر واحد دانشگاهی، اقدامات لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه را انجام دهند. مصاحبه تاثیر 50 درصدی در پذیرش نهایی دارد پس بهتر است با کمک گرفتن از افراد متخصص آمادگی کافی در این زمینه را به دست آورید و شانس خود برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان را افزایش دهید. 

تکمیل فرم های شرکت در مصاجبه و فرم صلاحیت عمومی دکتری از الزامات شرکت در جلسه می باشد. شرکت در هر یک از جلسات مصاحبه دکتری هزینه ای دارد که داوطلبان باید به صورت مجزا پرداخت نمایند. توجه داشته باشید که اولویت بندی انتخاب رشته تاثیری در دعوت به مصاحبه نخواهد داشت. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کارنامه انتخاب رشته دکتری 1403 چه زمانی اعلام می شود؟

زمان دقیق انتشار کارنامه هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این مطلب اعلام می گردد. 

برای دریافت کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ چه باید کرد؟

برای این منظور باید به سایت سنجش مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. 

عدد 7 در کارنامه انتخاب رشته دکترا به چه معناست؟

این عدد نشان دهنده این است که کد رشته محل انتخابی شما از دفترچه انتخاب رشته حذف شده است.



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 122
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 خرداد 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دانتل

رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ در دفترچه راهنما انتخاب‌رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان با مطالعه دفترچه رشته‌های ارائه شده در همه واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده کنند و کدرشته محل‌ مورد نظر را انتخاب کنند. در ادامه لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهرکرد 1402 در هر کدام از زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را قرار داده ایم.

 

منبع:  رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد

لیست رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲

داوطلبانی که به دلایل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند، می تواند در ثبت نام بدون آزمون پیام‌نور شرکت کنند. البته لازم است اشاره کنیم که در این دانشگاه فقط مقطع کارشناسی پیوسته به صورت بدون کنکور ارائه می شود. پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد هر ساله دو بار در نیمسال تحصیلی اول مهرماه و نیمسال دوم بهمن ماه انجام می شود. لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان ارائه می شود. 

در مقاله زیر به بررسی کامل تمامی شرایط و مدارک لازم و نحوه انتخاب رشته در سایت سنجش پرداخته ایم. لذا توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر که راهنما جامع و کامل می باشد را مطالعه نمایید. البته شما می توانید چناچه در فرآیند ثبت نام دچار مشکل شدید با کارشناسان دانتل کو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

دفترچه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهرکرد 1402

لیست رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ به همراه دیگر واحدهای پیام‌نور در سراسر کشور و دیگر دانشگاه‌های سراسری در قالب یک دفترچه منتشر می شود. داوطلبان می توانند پس از دریافت دفترچه، کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را استخراج کنند و حداکثر در 150 کدرشته محل الویت بندی نمایند و در فرم انتخاب رشته وارد کنند.

 

دفترچه راهنمای ثبت نام رشته های بدون کنکور پیام نور شهرکرد همزمان با شروع مهلت نام نویسی هر کدام از نیمسال‌های تحصیلی مرتبط با نیمسال تحصیلی اول (مهرماه) و نبمسال تحصیلی دوم (بهمن ماه) منتشر می شود. برای دانلود دفترچه راهنما بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دفترچه بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 

رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد | گروه تجربی

رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ گروه تجربی فقط شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی می باشد. دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون، مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد.

بنابراین هیچ کدام از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی شود. از مهم ترین رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهرکرد گروه تجربی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

میکروبیولوژی زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم و مهندسی صنایع غذایی
شیمی کاربردی شیمی محض ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
زمین شناسی علوم و مهندسی محیط زیست زیست شناسی گیاهی
علوم دامی اقتصاد کشاورزی علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

رشته های ریاضی دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام‌نور تمامی رشته‌های فنی مهندسی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد. در واقع متقاضیان رشته‌ها می توانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور و بدون شرکت در کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه پیام‌نور شوند و در رشته‌ی مورد علاقه شان ادامه تحصیل دهند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ گروه ریاضی را در جدول زیر آورده‌ایم:

مهندسی عمران مهندسی مکانیک مهندسی برق
مهندسی صنایع مهندسی کامپیوتر مهندسی پزشکی
مهندسی معماری مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی پلیمر  علوم و مهندسی آب علوم کامپیوتر
ریاضیات و کاربردها فیزیک مهندسی پزشکی
آمار مهندسی راه آهن مهندسی شیمی
مهندسی شهرسازی مهندسی مدیریت پروژه مهندسی نقشه برداری
مهندسی نفت مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

 

رشته های بدون کنکور پیام نور شهرکرد | گروه انسانی

تقریبا می توان گفت اغلب رشته های بدون کنکور پیام نور شهرکرد که در زیرگروه آزمایشی علوم انسانی ارائه می شود، در دانشگاه پیام‌نور نیز به صورت بدون آزمون دانشجو جذب می کند. از پرمتقاضی ترین رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد گروه علوم انسانی که به صورت بدون آزمون ارائه می گردد، می توان به رشته‌های جدول زیر اشاره کرد:

حقوق  روانشناسی مشاوره
حسابداری مدیریت بازرگانی مدیریت دولتی
مدیریت صنعتی مدیریت مالی علوم ورزشی
اقتصاد علوم تربیتی علوم سیاسی
روابط عمومی جامعه شناسی روزنامه نگاری
جغرافیا زبان و ادبیات فارسی علوم قرآن و حدیث
فقه و مبانی حقوق اسلامی برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ادیان و عرفان
تاریخ تمدن ملل اسلامی تاریخ زبان و ادبیات عربی
مددکاری اجتماعی مشاوره مدیریت امور بانکی

لیست رشته های هنر و زبان 1402

دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه های آزمایشی زبان و هنر نیز به صورت بدون کنکور و از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. تنوع رشته ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه ها کم تر می باشد اما معمولا دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم ترین رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد را در جدول زیر آورده‌ایم:

زبان های خارجی
مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات انگلیس آموزش زبان انگلیسی
هنر
عکاسی ارتباط تصویری نقاشی
صنایع دستی فرش مرمت بناهای تاریخی
هنر اسلامی طراحی پارچه کتابت و نگارگری
هنر صناعی طراحی صنعتی و …

اسامی رشته‌های ارائه شده در جداول فوق بر اساس تجربیات سال‌های گذشته است؛ لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ برای تمامی زیرگروه‌های آزمایشی، همزمان با شروع زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های سراسری در مهر و بهمن ماه منتشر می گردد؛ در صورتی که لیست رشته های دانشگاه پیام نور 1402 برای ورودی مهر و بهمن ماه منتشر شود، این مقاله بروز رسانی شده و لیست رشته‌های ارائه شده را قرار خواهیم داد. 

 

ثبت نام رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲

داوطلبان ابتدا باید دفترچه راهنمای ثبت نام رشته‌های بدون کنکور را دریافت و مطالعه کنند. پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، در صورتی که دارای شرایط لازم بودند و رشته‌ی مورد علاقه خود را از میان رشته های بدون کنکور پیام نور شهرکرد رارائه شده پیدا کردند؛ می توانند با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. 

 

لازم است اشاره کنیم که داوطلبان بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در هر کدام از زیر گروه‌ها انتخاب رشته نمایند و نیازی به تجانس رشته انتخابی با دیپلم نمی باشد.

 

لیست رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ در قالب دفترچه ای گردآوری می شود و به صورت اینترنتی از طریق سایت رسمی سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

مشاوره رشته های بدون کنکور پیام نور 1402

ملاک و معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ معدل مقطع قبلی داوطلب می باشد. نکته ای که وجود دارد این است که متقاضیان می توانند بدون در نظر گرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه ها انتخاب رشته کنند؛ اما بدیهی است که ضریب تاثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته‌ی فارغ التحصیلی که همنام نیست، متفاوت خواهد بود. 

از سویی دیگر مجدد اشاره می کنیم که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد. 

 

داوطلبانی که به هر دلیل نتوانند در ورودی مهر ماه اقدام به تکمیل فرم انتخاب‌رشته بدون کنکور ۱۴۰۲ نمایند، می توانند برای نیمسال تحصیلی دوم که همان مرحله تکمیل ظرفیت می باشد، اقدام کنند.

 

چنانچه پیرامون رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد 1402 نیازمند راهنمایی های بیشتری هستید، می توانید سوالات خود را از مشاوران مجرب دانتل کو بپرسید. برای ارتباط با کارشناسان از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های دانشگاه پیام نور شهرکرد ۱۴۰۲ شامل چه رشته‌هایی است؟

    لیست رشته‌های بدون کنکور در زیرگروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان را در متن مقاله فوق ارائه کرده ایم.

  2. آیا متقاضیان با مدرک دیپلم ریاضی می توانند رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور تجربی را انتخاب کنند؟

    بله ، متقاضیان می توانند با مدرک دیپلم ریاضی هر کدام از رشته‌های بدون کنکور را انتخاب کنند. 

  3. رشته های بدون کنکور پیام نور شهرکرد در چند نوبت ارائه می شود؟

    دانشگاه پیام‌نور سالانه دوبار یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 خرداد 1403 | نظرات ()